online offlineUpdate: inmiddels is het vaste toernooi zoals hieronder uitgelegd vervangen door een andere vorm van online spelen. We spelen nu een vervangende online interne competitie, zie de uitleg bij de 1e ronde.

Naar aanleiding van de corona-maatregelen hebben we het reguliere seizoen 2019/2020 halverwege moeten afbreken. Net als veel andere clubs hebben we de clubavond online voortgezet. Schaak je nog niet online samen met je clubgenoten en de rest van de wereld, lees dan eerst onze uitleg. Zie ook onze eerdere aankondiging en uitleg bij de eerste online clubavond van vrijdag 3 april.

We houden elke vrijdagavond om 20.00 uur, onze normale clubavond, een toernooi op Chess.com. Aanmelden kan die dag vanaf 19.00 uur. Als het goed is, zie je ons toernooi al in de lijst met toernooien staan. Het speeltempo is wisselend en meestal spelen we in totaal zo'n 1,5 à 2 uur lang. Maar je kunt ook later meedoen, eerder stoppen of tussentijds even pauzeren.

Soms spelen we een Zwitsers toernooi, soms een Arena-toernooi. Bijzonder aan Arena is dat je na je partij zo snel mogelijk weer een nieuwe tegenstander krijgt en je dus niet op de andere partijen hoeft te wachten. Ook krijg je extra punten wanneer je meerdere partijen achter elkaar wint (de zogenaamde winning streak).

chess toernooi aankondiging

Het toernooi kun je meestal al enkele dagen vantevoren in de lijst met toernooien zien staan, zoals op het plaatje links. Je kunt ook zien hoe lang het nog duurt voor het toernooi start (in dit geval 5 uur). Als je de start net hebt gemist, dan staat het toernooi niet meer op het tabblad 'Upcoming' maar is het verplaatst naar het tabblad 'In Progress'. Vaak kun je dan ook gewoon alsnog meedoen.

Als je suggesties hebt om de online clubavond leuker te maken, laat het ons weten!

Het toernooi overzicht tot nu toe (kies Swiss of Arena voor het betreffende overzicht)