Update: uitslagen en partijen onderaan toegevoegd

Aanstaande vrijdag 3 april van 20:00 tot 21:30 spelen we een online toernooi op Chess.com, exclusief voor de (oud) leden van Schaakclub Haren. Het tempo is 3 minuten + 2 seconden increment per zet. De toernooivorm is 'Arena', dat wil zeggen dat je zo snel mogelijk na je partij een nieuwe tegenstander krijgt en je niet hoeft te wachten tot iedereen van die ronde klaar is. Lees hier de complete uitleg van een Arena toernooi. Ook belangrijk om te weten: als je meerdere partijen achter elkaar wint, krijg je extra punten.

Je kunt je aanmelden vanaf 19:00 die dag, maar nu al zou je de aankondiging van ons toernooi in de lijst moeten kunnen zien. Zorg dat je op tijd aanwezig bent, dan weet je zeker dat alles lukt. In de toernooi-chat kun je met elkaar chatten voor ondersteuning of vragen wie er achter een bepaalde naam schuil gaat.

We gaan gewoon kijken of deze indeling en dit speeltempo bevalt en wat de opkomst is. Suggesties zijn welkom! Bij voldoende interesse gaan we dit wekelijks doen op vrijdagavond.

Rechtstreekse link naar dit toernooi: https://www.chess.com/live#r=175681 (wel eerst inloggen)

Update vrijdag 3 april, 21:30 : Het eerste online toernooi van Schaakclub Haren is gespeeld. De opkomst was boven verwachting, maar liefst 16 spelers deden mee! Daardoor hoefde je na een partij nooit lang te wachten op een volgende tegenstander.

Als je hebt meegedaan, maar je vond het te snel gaan, of te lang duren of juist niet, laat het weten, dan kunnen we kijken hoe we het volgende week doen. De onderlinge partijen en eindranglijst zijn hier te vinden.