online offline....maar dan online! Zoals jullie al hebben gelezen, kunnen we het huidige seizoen wel zo goed als afgelopen beschouwen. De beperkende Corona-maatregelen zullen nog tot minstens 1 juni van kracht blijven. Daarom willen we kijken of we als club online verder kunnen gaan op de vrijdagavond voor de rest van het huidige seizoen.

Het idee is om elke vrijdagavond om 20:00 een toernooi te spelen, exclusief voor (oud) leden van Schaakclub Haren. Dit zal plaatsvinden op Chess.com (lees onze uitleg voor lidmaatschap).

De uitnodiging voor het wekelijkse toernooi ontvang je in je Chess.com mailbox en in de app (als je die op je telefoon of tablet hebt geïnstalleerd). We willen hiermee starten op vrijdag 3 april. Je speelt dan op één avond meerdere korte partijen tegen verschillende clubgenoten. Sommige spelersnamen zul je herkennen, anderen zijn een raadsel. In onze exclusieve chatruimte kun je er vast wel achter komen wie-wie is.

Zorg dat je voor de aanvangstijd bent ingelogd, dan zie je onze toernooi-aankondiging al rechtsboven staan bij 'Tournaments', tabblad 'Upcoming'. Als je op vrijdag na 20:00 kijkt, dan is het toernooi begonnen en staat het op het tabblad 'In progress', maar ook dan kun je nog gewoon meedoen. Het speeltempo willen we nog even over nadenken, en kunnen we uiteraard ook een volgende keer nog wijzigen. Al jullie suggesties zijn welkom! Als eindtijd kunnen we eerst 22:00 aanhouden, maar ook dat kunnen we de week erna anders doen.

Het leukste is natuurlijk als zoveel mogelijk leden de volledige duur van het toernooi aanwezig zijn. Als je meedoet, krijg je automatisch een tegenstander toegewezen als er eentje beschikbaar is. Na afloop van je partij gebeurt dit opnieuw, maar het kan dus zijn dat je soms even moet wachten. Intussen kun je meekijken met andere partijen. De ranglijst zal uiteraard live worden bijgehouden en kun je vinden bij onze toernooi-informatie (op Chess.com).

Ben je nog niet zo bekend op Chess.com, ga dan nu vast wat oefenen met deelname aan andere openbare toernooien en ontdek alle beschikbare mogelijkheden.

Toernooi-aankondiging volgt spoedig!