Ter afsluiting van het schaakseizoen rondt schaakclub Haren parallel aan de eigen play-offs zijn interne competitie af met een speciaal vierkampentoernooi over drie speelavonden. Deelname is geheel gratis. Wij nodigen NOSBO, KNSB-leden en ratingleden van harte uit om aan te schuiven in een vierkamp met schakers die zoveel mogelijk naar gelijke sterkte zullen worden ingedeeld. Voor recreatief ingestelde schakers en geïnteresseerden van buiten het clubleven worden er parallelle vierkampen opgezet die niet voor de rating meetellen. De eerdere voorrangsregels bij aanmelding zijn niet meer van kracht; als het maximale aantal spelers wordt overschreden, hebben degenen die zich het eerst hebben aangemeld recht op deelname.

Aantal aanmeldingen (16)

Speellocatie:

Mellenssteeg 16

9753 HN Haren, GN

Inschrijving:
GRATIS

Prijzengeld:
geen

Programma:

Vrijdag 2 juni:

• 19:30: loting om de volgorde van de deelnemers in de vierkampen

• 19:45: 1e ronde

Vrijdag 9 juni:

• 19:45: 2e ronde

Vrijdag 16 juni:

• 19:45: 3e ronde (slotronde)

• Na afloop: eervolle vermelding van de poulewinnaars

Speeltempo:
 1:30 voor de hele partij + 30 seconden per zet

Schaakreglement: volgens richtlijnen NOSBO

Maximaal aantal deelnemers.

De speelzaal biedt ruimte voor maximaal 32 deelnemers, verdeeld over 8 vierkampen.

Voorwaarden voor deelname:

• Alleen ratingleden en leden van de KNSB, NOSBO of een andere onderbond kunnen plaatsnemen in de ratingvierkampen.

• Bij de vierkampen zonder rating mag iedere schaakgeïnteresseerde aanschuiven die de spelregels kent

• De sportieve verplichting om aan alle rondes deel te nemen. Voor situaties van overmacht of ziekte is uiteraard altijd begrip.

Inschrijving:

Opening en sluiting van de inschrijving:

• Opening: maandag 1 mei 2017

• Sluiting: dinsdag 30 mei 2017

Speciale voorwaarden bij inschrijving:

• Deelnemers worden op de deelnemerslijst gezet in volgorde van inschrijving tot het maximaal aantal deelnemers is bereikt en de laatste vierkamp is gevuld.

• Aanmeldingen na de sluitingsdatum van de inschrijving worden niet in behandeling genomen tenzij dat nodig is om de vierkampen compleet te krijgen.