Peter beantwoort e2-e4 met d7-d5

Door in de tweede partij van de play-offs remise te spelen tegen Ton Bontsema is Peter Bodewes (op de foto rechts) de nieuwe clubkampioen van de Schaakclub Haren. Ton kan nog wel gelijk met Peter komen, maar dan geldt de eindrangschikking van de reguliere competitie en daarin is Peter als eerste geëindigd. De partij tussen Ton en Peter is met kort commentaar bij de belangrijkste momenten na te spelen.

De laatste partij tussen Frans Hindriks en Ton Bontsema is door omstandigheden niet gespeeld.

Peter en Frans bij het begin van de partijDe play-offs gingen van start met de partij tussen Peter Bodewes en Frans Hindriks (foto). Peter zette de partij een beetje pretentieloos op en Frans had geen problemen in de opening. In feite kwam Frans wat beter te staan. Peter trachtte de zaak wat te compliceren en offerde een pion. In de stelling met vele varianten vergat Frans dat zijn toren in stond. Daarmee gaf hij een kwaliteit weg. Hij probeerde het nog maar kort na middernacht moest hij desondanks opgeven. Met deze overwinning zet Peter een flinke stap naar het kampioenschap.

Peter Bodewes Frans Hindriks Ton Bontsema

Play-offs 2014/15 1 2 3