Vrijdagavond 15 mei werd de gezamenlijke laatste ronde van klasse 1A gespeeld in de Guyotschool. Haren 4 had haar positie in de eerste klasse NOSBO al veilig gesteld van degradatie en kon vrijuit spelen tegen Middelstum. Vorig seizoen was dit anders en kwam het nog wel op de laatste wedstrijd aan.

overzicht speelzaal

Zelf had ik bardienst, maar aan de hand van de stemming van de spelers die koffie of iets anders kwamen halen is toch een aardig verslag van de avond te maken.
Peter, aan bord 1, was als eerste uitgespeeld en was duidlijk zeer ontevreden over zijn partij. Ook Maarten, met de organisatie van de avond in zijn hoofd, was al snel een stuk kwijt en zag het somber in. Het humeur van Tomas was daarentegen steeds prima. Zijn tegenstander bleef weliswaar steeds de beste zetten kiezen, maar dat kon niet anders dan een kwestie van tijd zijn. Tomas hield geduldig vol en maakte meteen van de eerste minder goede zetten van zijn tegenstander gebruik om de partij naar zich toe te trekken. Hij deed zijn naam van topscoorder van het team weer eer aan. Ron, goedgemutst als altijd, kwam ook zo nu en dan langs in de kantine. Hij mag van Maarten nog steeds niet aan het bier tijdens de partij. Hij heeft het hoogste percentage remises van het team en ook vanavond was het weer raak. Maar toch prettig dat iemand steeds voor een half puntje zorgt.
De wedstrijd van Ton kon ik alleen volgen via zijn tegenstandster Ti de Jong. Die had gehoopt tegen mij te moeten spelen maar het is er weer niet van gekomen. Zowel Ton als Ti gun ik de winst maar je moet natuurlijk voor je eigen team zijn. Ton trok aan het langste eind.
Harm en Jan Auke waren wat stilletjes. Jan Auke heeft een moeilijk seizoen gehad, vandaar misschien. Fijn dat hij het seizoen toch met een goede overwinning kon afsluiten. Harm helaas niet.
Uiteindelijk moest de partij van Raoul de doorslag geven. In de kantine verheugde iedereen zich er eigenlijk al op dat Roul gind winnen. Een vol stuk voor! Dan ineens grote consternatie. Raoul geeft op! Niemand van de omstanders had gezien dat hij mat zou gaan.
De eindstand dus (weer) minimaal in ons nadeel: 3½-4½.
Haren 4 heeft een leuke competitie gehad en we hebben ons weer gehandhaafd!

De wedstrijdleider