Op de foto zien we Peter Bodewes en Tijmen Hofstra (op de rug gezien), onder toeziend oog van een aantal mededeelnemers, strijden om de toernooiwinst van het 10e Koffiehuisschaaktoernooi dat afgelopen zaterdag op het terras van Café De Zaak werd gehouden.

Peter trok uiteindelijk aan het langste eind na een interessante partij en kon tevreden een fles wijn, beschikbaar gesteld door Anton de Jong van Café De Zaak, en een opklapbaar schaakbord in ontvangst nemen.

Peter en Tijmen kwamen als eerste bovendrijven uit de twee groepen van tien schakers. Het was een gemêleerd gezelschap dat bestond uit clubschakers, schakers die vroeger bij een club hadden gespeeld en nu weer wilden beginnen, schakers die voor hun plezier thuis schaken en - last but not least - een groepje studenten dat regelmatig samenkomt bij de schaaktafels in het Noorderplantsoen!

Er werd in gezellige sfeer - met een drankje en een bitterballetje op z'n tijd - gestreden op het schaakbord, waarbij vooral het goede spel van Jan Derksen, Gerben Pek, Jan Eikelaar en Martin Goedhart opviel. Maar ook elders werden spannende partijen gespeeld, zoals de spannende remise tussen Jonathan Gomes en Matthijs Eikelaar en de fraaie winstpartij van Aurore Gay op Jan Eikelaar. En dan heeft tevreden organisator Kees Romijn nog niet eens alle partijen kunnen volgen.

Voordat de partij om de toernooiwinst van start ging, kon een ieder een schaakboek uitkiezen als aandenken. Volgende afspraak - ijs en weder dienende - voor het 11e Koffiehuisschaaktoernooi: zaterdag 8 of 15 januari 2022.

Partij om de toernooiwinst

Peter Bodewes - Tijmen Hofstra  1-0

Eindstanden (5 partijen)
Groep A                      Groep B
1. Peter Bodewes       5     1. Tijmen Hofstra      5
2. Jan Derksen               2. Edwin Zuiderweg     4
   Gerben Pek          4     3. Jan Eikelaar
4. Tomas Hiemstra      3        Martin Goedhart     3
5. Jonathan Gomes      2½    5. Aurore Gay
6. Erwin Kok                    Simon van Dijk      2½
   Karel van der Leest 2     7. Geert Douwe Horst   2
8. Matthijs Eikelaar   1½    8. Jane Kempenaar
9. D.J.                1        Wouter Vos
10.Daniël Tipping      0        Yarick Westein      1

Foto's: Hans Bloupot, Geert Douwe Horst, Kees Romijn & Marjet Veldhuijzen van Santen.