Update 8 mei:

De overheid gaat nu een aantal maatregelen versoepelen, maar alle binnensporten houden dezelfde beperkingen. Dit betekent tot 1 september geen schaken op de club. Daarna kan dit eventueel weer worden gestart, maar dan met inachtneming van 1,5m. Hoe we dat vorm moeten geven hebben we nog geen idee van. Zie ook de aankondiging van KNSB zelf.

Update 26 maart:

De overheid heeft nieuwe maatregelen bekend gemaakt. Dit betekent voor ons nog steeds geen interne en externe competitie, nu t/m 1 juni. Zie ook de aankondiging op de site van de KNSB. De competities zijn dus maar half voltooid, er vinden dan ook geen degradaties of promoties plaats. Heel misschien kunnen we in juni nog de traditionele zomervierkampen houden, maar dat lijkt nu nog niet heel waarschijnlijk.

Veel clubs zijn inmiddels verder gegaan met online schaken, iets dat wij ook willen gaan doen. Binnenkort zal het eerste online toernooi worden georganiseerd voor (oud) leden van Schaakclub Haren. Maak nog snel een account aan en hou onze site in de gaten voor de aankondiging.

Update 17 maart:

De schaakbond heeft het besluit van 12 maart aangepast: alle schaakactiviteiten zullen worden opgeschort t/m 6 april. Zie de toelichting van de KNSB.

Update 12 maart:

Naar aanleiding van de laatste ontwikkelingen m.b.t. de verspreiding van het coronavirus hebben we besloten om alle schaakactiviteiten t/m 31 maart op te schorten. We nemen hierbij het standpunt over van de KNSB:

Er zal tot die 31 maart geen interne en geen externe competitie plaatsvinden. Tegen het einde van deze termijn zullen we een nieuw besluit nemen over hoe het daarna verder gaat. Daarvan zullen we jullie ook weer zo snel mogelijk op de hoogte brengen natuurlijk.

Extra reden om eens binnen te komen bij de virtuele Schaakclub Haren, gratis en geheel virusvrij te vinden op:

Inmiddels kun je daar al 18 clubgenoten vinden! Wil je eerst meer weten, lees dan onze verdere uitleg.