12122009.esmeralda

Voor het tweede jaar organiseerde schaakclub Paardensprong teamwedstrijden voor de allerjongste pupillen. F,G en H-pupillen (geboortejaar 2001 en jonger) mogen meedoen aan dit toernooi. Met Bauke een half jaar in Bangla Desh en Jelle net één weekje te oud, hadden we een probleem. We hadden geen viertal. Om toch mee te kunnen doen aan dit leuke toernooi vroegen we dispensatie aan voor Jelle.

We kregen toestemming om Jelle op te stellen en hadden zo ook meteen een ervaren eerste bord speler. Het team bestond uit Jelle van Kuiken, Jacob Reenders, Lodewijk van Vliet en Esmeralda Reenders. Behalve twee teams van Paardensprong zelf deed er een team van Unitas mee en een team uit Usquert. Er werden twee volledige competities gespeeld met 10 min. p.p.p.p op de klok.

Vorig jaar moesten we Paardensprong 1 alleen op bordpunten voor laten gaan. Dit jaar ook ruim op matchpunten. In alle andere partijen haalden we veel bordpunten (Jelle en Lodewijk 5, Jacob 4 en Esmeralda 3½!). De meeste punten werden gehaald in het tweede deel van de competitie toen iedereen goed gewend was. Aan het eind van de middag slaagden we erin om Paardensprong 2 in te halen. Met 9 matchpunten eindigden we op een tweede plaats.

12122009.fghteam

Het hele team ging met bekers naar huis en alle deelnemers kregen ook nog een zakje snoep voor onderweg.