Op 6 oktober mochten we weer aan de bak voor de eerste competitiewedstrijd van het seizoen uit tegen Sissa 3. Omdat het helaas niet genoeg was acht spelers bij elkaar te krijgen, begonnen we de wedstrijd met een 1-0 achterstand.

Tomas wist de stand snel weer gelijk te trekken. In een aangenomen Damegambiet speelde zijn tegenstander Roland Kroezen te traag, waardoor Tomas snel beslissend voordeel wist te behalen. Hij maakte de partij af met een mooie koningsaanval:

Kees speelde tegen Justin Andrieu een partij waarin het evenwicht nooit echt werd verbroken. Er werd daarom redelijk snel besloten tot remise (1½-1½).

Samuel speelde bij zijn seniorendebuut een erg verdienstelijke partij tegen Joshua Teeken. Hij wist nog geen resultaat te behalen, maar dit gaat hem zeker lukken (2½-1½).

Martin wist in een gelijkopgaande partij een stuk te winnen met een mooie dubbele aanval. Zijn tegenstander Dylan Prentner probeerde het nog een paar zetten, maar Martin wist het punt goed binnen te halen (2½-2½).

Jan Eikelaar speelde met Lieuwe de Jong tegen een tegenstander op leeftijd, zeker bij Sissa was dit een opvallende verschijning. Jan kwam uiteindelijk niet onder een vervelende penning van zijn e4-pion uit (3½-2½):

We stonden met twee partijen te gaan één punt achter, maar het was wel duidelijk dat Jan Derksen en Paulo een goede stelling hadden.

Jan Derksen wist al vroeg materiaal te winnen, maar zijn tegenstander wist sterk tegenkansen te creëren. Het werd een erg scherpe stelling waarin ook het publiek niet precies wist hoe het ervoor stond. Uiteindelijk wist Jan toch het beste uit de complicaties te komen. In het volgende eindspel kwam de zege niet meer in gevaar (3½-3½):

Tot slot was alleen Paulo nog aan het spelen. Hij had een duidelijk ruimtevoordeel maar het was niet heel duidelijk hoe hij door de verdediging van zijn tegenstandster Aurore Gay kon breken. In zijn kenmerkende positionele stijl, waar de teamleider niets van begrijpt, wist hij de druk steeds verder op te voeren. Uiteindelijk wist hij zo toch door de stelling van zijn tegenstandster te breken en het punt binnen te halen (3½-4½).

We zijn het seizoen in klasse 5A dus begonnen met een mooie overwinning. We spelen de komende wedstrijd op 4 november thuis tegen het sterke ESG uit Emmen.

SISSA 3            1423 - Haren 1          1547 3½-4½
1.Aurore Gay       1483 - Paulo Valiente   1859  0-1