Omvallende_stukken.jpg

Heb je altijd al willen leren schaken, maar is het er nooit van gekomen? Of schaak je regelmatig en ben je klaar voor de volgende stap? Dan kun je vanaf 15 september terecht bij de Schaakclub Haren.
De Schaakclub Haren doet namelijk mee aan een nieuw initiatief: NederlandSchaakt. Dit is een cursus voor volwassen waarin je in zes weken de regels en belangrijkste basisprincipes van het schaakspel leert. Aansluitend kun je meteen meedoen aan je eerste schaaktoernooi.

Ook spelers uit Haren en omgeving mét schaakervaring kunnen terecht bij de Schaakclub Haren. Naast de module ‘Schaken leren’ wordt namelijk ook ‘Beter schaken’ aangeboden. Dit is speciaal gericht op het verder verbeteren van je vaardigheden.

Waarom schaken?

Iedereen kan leren schaken! En je kunt met iedereen schaken. Leeftijd, afkomst of geslacht spelen op het bord allemaal geen rol. Naast een intellectuele work-out is schaken daarom ook de perfecte manier om met nieuwe mensen in contact te komen.

Over de schaakcursus

De trainingen worden gegeven door een ervaren schaaktrainer. Omdat de cursus wordt aangeboden op twee niveaus kan iedereen meedoen! Beide modules bestaan uit zes lessen van 1,5 uur die wekelijks tussen 15 september en 20 oktober worden gegeven. De lessen beginnen telkens om 19.45 uur in De Hoeksteen aan de P. Wieringaweg 2 in Haren. Ga voor meer informatie of aanmelding naar de website NederlandSchaakt.nl of stuur een e-mail aan: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.