Foto

Op vrijdag 15 maart stond de wedstrijd tegen Ten Boer 3 op de agenda. Hiervoor moesten we nog een keer richting Coevorden vertrekken. De vorige keer was dat slecht bevallen. Zonder kopman Thomas werd het een 3,5 – 0,5 nederlaag. Omdat we uiteindelijk toch met Thomas konden vertrekken, we moesten hem wel even van huis halen, had het team goede hoop de wedstrijd in winst te kunnen omzetten. De stemming was gedurende de reis dan ook opperbest.

Kort na de aankomst in Coevorden kon er al worden gespeeld. Helaas was er naast Ten Boer 3 alleen nog het team van ScepU en Het Kasteel aanwezig. Het was daarom wat kleiner en rustiger dan de avond in Haren.

Kort na begin van de wedstrijd bleek al snel dat Joris en Hugo hun partij zouden gaan winnen.  Joris wist zijn tegenstander al snel de dame afhandig te maken. Gezien het verschil in rating was dit ook te verwachten. Kort nadat Joris zijn partij had gewonnen, wist Hugo de partij ook tot een goed einde te brengen.

George stond weliswaar op driekwart van de partij veel sterker, maar tijdgebrek leek nog roet in het eten te gooien. Gelukkig bleef George rustig en wist zijn voorsprong te verzilveren.

Thomas leek zich voorgenomen te hebben de toegestane tijd volledig te gebruiken. Ondanks een groot overwicht weigerde hij zijn tegenstander de nekslag toe te brengen. Uiteindelijk maakte ook Thomas een eind aan de lijdensweg van zijn tegenstander. Hierdoor kwam er een afgetekende 4-0 op het scorebord.

Haren komt hiermee op de vierde plaats net achter Het Kasteel. Gezien het restprogramma voor Haren en Het Kasteel zal de vierde plek waarschijnlijk ook de eindklassering gaan worden.

Geschreven door: Joris en Marcel Spanjer
Foto: Marcel Spanjer