Zoals in het nabije verleden wel vaker is gebeurd, bracht een samenwerking met Staunton uitkomst om een team te kunnen samenstellen. Dit keer ging het om de NOSBO-jeugdclubcompetitie in de D-categorie.

Strijdtoneel was zaterdag het vertrouwde Jannes van der Wal Denksportcentrum en de strijdmakkers waren: Joris Spanjer (Haren) en Luca Petrelli, Martijn Douwes en Thijmen Nawijn van Staunton. Vooraf leek De Paardensprong 1 de grote favoriet. Maar de stad-Groninger jeugdclub had een opvallende keus gemaakt: ze hadden de krachten gelijkelijk over De Paardensprong 1 en 2 verdeeld om zo plaatsing van beide teams af te dwingen voor het NK. Ze schoven hun onderlinge ontmoeting dan ook snel naar een gelijkspel middels vier remises. Gevolg van deze taktiek was wel dat de andere clubs (of combinatieteams) niet geheel kansloos bleken in de wedstrijden tegen beide Paardensprong-teams. Zo verloren 'wij' van beide teams met 1-3, maar met een beetje geluk was het zomaar 2-2 geworden.

Steunpilaar in ons team was Thijmen aan bord 4 die alle partijen won behalve z'n laatste tegen Jiske de Vries van Assen, speelster in vorm zaterdag. Martijn had het niet makkelijk aan bord 3, streed wel maar kon maar één halfje aantekenen. Luca en Joris troffen natuurlijk de sterkste tegenstanders aan de hoogste borden maar deden in elke partij goed mee: ze scoorden allebei 2 uit 5. In de laatste wedstrijd tegen Assen ging het erom of we nog derde konden worden maar zij bleken een maat te groot. Paardensprong slaagde in hun missie, vlak daarachter werd Assen dus derde.

Jongens, bedankt voor het tonen van jullie strijdvaardigheid en prettige samenwerking. Dank ook aan Mark Petrelli voor het medebegeleiden, Bauke Koole voor het initiëren van de samenwerking en aan Marcel Spanjer voor de steun op de achtergrond. Fons van Hamond en Roland Kroezen zorgden voor een perfecte organisatie.
Alle uitslagen, scores en standen staan natuurlijk op de NOSBO-site.