De NOSBO organiseert ieder jaar clubteamwedstrijden vanaf de E-pupillen. De schaakclub Paardensprong deed het dit jaar voor F, G en H-pupillen (geboren in 2000 en later). Een erg leuk idee! Haren schreef één team in. De Paardensprong zelf deed mee met twee teams evenals Unitas. Vanwege de intocht van Sinterklaas liet de schaakclub Groningen verstek gaan.

De 5 teams speelden twee volledige rondes met 10 min. per persoon per partij op de klok.  Na de eerste ronde vrij troffen we meteen Paardensprong 1 en dat bleek onze concurrent. Jelle van Kuiken versloeg aan bord 1 Martijn van Nimwegen waar hij al vaker spannende wedstrijden tegen heeft gespeeld. Bauke Riedstra en Yvar Hazenberg verloren aan bord 2 en 3. Jibbe Blanksma had behalve zijn koning nog één pion toen de vlag van zijn tegenstander viel. Dat was onze tweede punt, 2-2.

Tegen de andere teams haalden we de volle winst binnen, maar Paardensprong 1 ook. Paardensprong had wel meer bordpunten omdat ze verder alles met 4-0 wonnen en wij niet. De tweede ontmoeting werd weer 2-2. Ditmaal zorgde Bauke na Jelle voor het tweede puntje.
Jelle liet de hele middag zien dat hij tegen zijn leeftijdgenootjes sterk speelt. De enige punten die hij mistte waren onoplettendheidjes (een keer mat achter de paaltjes en een keer pat, beide in winststellingen). Bauke en Yvar deden weinig voor hem onder. Yvar heeft het op de maandagavond nog moeilijk om aan zijn punten te komen, maar hier deed hij het gemakkelijk. Hij bouwde zijn partijen goed op en loerde op zijn kansen.
Jibbe groeide tijdens de middag in zijn spel. Hij was zenuwachtig want het was zijn eerste toernooi. Hij begon met zijn favoriete "spiegelschaak". Eén tegenstander claimde remise door herhaling van zetten, maar dat is weer wat anders. Na twee partijen begon Jibbe meer zelf te schaken en dat ging steeds beter. Eerst won hij voornamelijk op tijd, maar later ook door mat te zetten.

Hoe zijn we geeindigd?
Met z'n vieren eindigden ze zo heel verdiend op een gedeelde eerste plaats. Vanwege de bordpunten werden ze tweede. In de auto op de heenweg hadden ze al aangegeven een 'teambeker' maar niets te vinden. Gelukkig bleek dat daar rekening mee gehouden was. Ze gingen allemaal met een beker naar huis.

Een tweede plaats