Afgelopen maandag was een bijzondere laatste clubavond bij de jeugd. We sloten niet alleen het seizoen af met een prijsuitreiking voor de gespeelde competities. Het was ook het afscheid van De Bam en van mijzelf.

20110711.groep

In het nieuwe seizoen gaat de jeugd op vrijdagavond schaken In het Zernike College aan de Rumerinkhof onder leiding van Kees Romijn. Daarom nemen we na heel veel jaren afscheid van De Bam.

20110711.bam

Ook Kees schaakte hier al zo'n 35 jaar geleden. De voornaamste reden voor de verhuizing is om meer binding met de senioren van de club te krijgen. Ook is het Zernike College groot genoeg om alle kinderen op de clubavond zelf training te geven. Nu waren de training altijd op meerdere dagen, verspreid over de week.

Na de zomervakantie gaat Kees de clubavond begeleiden.

20110711.kees

Ik kreeg een prachtige bos bloemen en het toepasselijke schaakboek "De dame" om mijn eigen schaakkennis te verbeteren.

Vooraf aan de prijsuitreiking kon ik ook nog veel diploma's uitreiken. Voor stap 1 waren Bernard, Max, Maartje en Alexis geslaagd. Yvar, Jibbe, Silvan, Jehan Paul en Sabine waren geslaagd voor stap 2. Allemaal waren ze geslaagd met heel mooie cijfers. Heel knap!

20110711.bekers

In de interne competitie was het al enige tijd duidelijk dat Thomas Wigmans in de topgroep op het clubkampioenschap afstevende. Hij had een ruime voorsprong op zijn achtervolgers. Hij won de topgroep met 67 punten. De nummers 2 en 3 werden pas duidelijk in de laatste speelronde. George en Hugo moesten tegen elkaar. De winst ging naar George. Hij werd 2e met 56 punten. Hugo werd 3e met 55 punten.

In de A-groep zat de top dicht bij elkaar. Yvar Hazenberg werd 1e met 38 punten. Max eindigde uiteindelijk nog één puntje boven Lodewijk. Max werd 2e met 36 punten, Lodewijk werd 3e met 35 punten.

De eindstand van de interne competitie staat op die pagina.

Daarna werd de Bob Romijnprijs bekend gemaakt. Deze prijs bestaat uit een wisselbeker en een geldprijs. Hij wordt uitgereikt aan de jeugdspeler die het afgelopen jaar de meeste vooruitgang heeft laten zien. De prijs ging naar Lodewijk van Vliet. Hij is afgelopen jaar enorm in rating gestegen, van 619 in het begin van het seizoen naar 983 aan het eind van het seizoen. Lodewijk gaat veel naar toernooien en heeft veel plezier in het schaken. Een goede tweede kanshebber was Silvan die het op de landelijke pupillendag heel goed had gedaan. Maar de prijs kan maar naar één speler gaan.

De eindstand in de bekercompetitie was een grote verrassing. Na de tussenstand eind 2010 was niemand meer op de hoogte van de stand. Thomas was bovenaan blijven staan. Hij haalde 73 punten. Lodewijk was sterk gestegen. Hij werd 2e met 67 punten. Daarna volgde Jelle, ook gestegen, met 66 punten.

De eindstand van de bekercompetitie:

1.  Thomas                 73 punten

2.  Lodewijk               67

3.  Jelle                       66

4.  Yvar                      63

5.  Hugo                     60

6.  Aart                       57

7.  Jehan Paul             52

8.  Silvan                    50

9.  George                   45

10. Max                      36

11. Jibbe                     34

12. Sabine                   31

13. Nikky                    31

14. Alexis                    27

15. Celine                    26

16. Terrence                25

17. Bernard                 17

18. Maartje                  15

Na de groepsfoto was er nog de mogelijkheid om te schaken. Ook Kees en Jeroen maakten van de gelegenheid gebruik om een partijtje te spelen.

20110711.keesenjeroen